Uke 22, nå også med spinningsko

Det er lørdag, jeg har frihelg, og jeg er hjemme. Da er det ikke stort annet å gjøre enn å dra på lørdagsspinning. De fleste ville nok foretrukket å dra ut i finværet, og nettopp derfor valgte jeg å ikke gjøre det. Ethvert hyggelig sted med badevann vil være fullpakket i dag, og jeg gidder ikke masse mennesker. Dessuten vil jeg fremdeles gjemme meg litt fra solen for å la min lett svidde hud få være i fred en liten stund til.

Denne gangen prioriterte jeg å ta med spinningskoene som vanlig, og igjen merket jeg godt forskjellen fra sist gang, da jeg bare hadde vanlige joggesko. Mye, mye bedre, langt mer komfortabelt, og med bedre støtte, spesielt i stående posisjon. Og det ble mye stående posisjon i dag. Jeg fikk jobbet opp en god, høy puls sammen med en klam og rød svette, og etter spinningen dro jeg til neste sal for å være med på en halvtimes dyp uttøying i en annen time. Det var ganske digg.

For å snike inn noen ekstra skritt, gikk jeg av t-banen et stopp før der jeg vanligvis går av, og nøt den ekstra lille turen delvis i skyggen på vei hjem. Det er lørdag, så jeg unner meg noe ostepop å snackse på, samt taco til middag, så da er all ekstra bevegelse en bonus.

Dermed passet det jo også fint at jeg har mine 100 squats å gjøre i dag igjen, og jeg fordelte dem litt i løpet av dagen. 50 før spinningtimen, 20 i garderoben etterpå, og nå 30 etter at jeg kom hjem. 100 høres mye ut, men det er helt overkommelig hvis jeg ikke tar alt på én gang.

Jeg har vært flink og registrert alt jeg har spist, og alle mine skritt og min spinning, og har holdt meg innenfor de kaloriene jeg har lov til å spise i dag. Til og med på en lørdag. Det er jeg fryktelig stolt over. Jeg har litt mer igjen å gå på, og litt mer ostepop igjen i posen, så det passer jo fint. Hvis jeg finner ut at jeg vil ta en kveldstur igjen i dag, sånn som i går, kan jeg til og med kanskje unne meg noe ekstra. Det er stor framgang for meg å ikke bare ukritisk hive innpå alt jeg har lyst på "fordi det er lørdag," men faktisk tenke over og kontrollere hva jeg spiser, så jeg gir meg selv en klapp på skulderen og tar helg med god samvittighet. I alle fall frem til morgendagens yogatime.

God helg, alle sammen!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.