Uke 14 og endelig april

Ukas og månedens første treningsøkt ble onsdagsspinning. Hvis jeg ser bort fra de to dagene med masse vandring, ble dette min første treningsøkt på 12 dager. Jeg var forberedt på at det ville kjennes, og innstilte meg mentalt på å ta det litt rolig.

Jeg hadde helt rett. Det var veldig tungt å komme tilbake etter nesten to ukers påskelatskap og et par ekstra kilo på kroppen. Jeg tok det litt rolig, og det var nok en god idé, for salen var nesten full, veldig varm og dårlig ventilert. Det var et par ganger hvor jeg syntes det var litt vanskelig å få nok oksygen, og jeg følte meg småsvimmel. Da passet jeg på å roe ned litt ekstra. Målet mitt for timen var latterlig lavt: Å fullføre. Bonus hvis jeg klarte alle sprintene, ekstra bonus for de jeg tok stående (det ble omtrent halvparten).

Selv om det var tungt, var det også godt å være tilbake. Jeg føler meg alltid bedre når jeg har fått inn noen treningsøkter i løpet av en uke. Jeg angrer aldri på en treningsøkt jeg har fullført, men har ofte angret på treningsøkter jeg ikke tok. Så selv om det er hardt, er det absolutt verdt det.

Det er alltid vanskeligst helt i starten etter en kortere eller lengre pause, så jeg satser på at det heretter vil bli litt lettere igjen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.