Uke 10 haltet i mål

Så kom jeg meg faktisk til trening i dag likevel, selv om det tok litt ekstra tid å få det inn i bloggen.

Som planlagt tok jeg turen til Elixia etter at dansken var trygt plassert på bussen tilbake til København. Jeg hadde akkurat en time til rådighet før jeg skulle være på skolen for å jobbe med programmering sammen med kollokviegruppen, så det gjaldt å være fokusert. Det var jeg heldigvis.

Denne uken ble det kun styrketrening, men det er også den viktigste treningen, så det er greit. Jeg gjorde som jeg vanligvis gjør: 10 minutters oppvarming på ellipsemaskinen etterfulgt av styrkeprogrammet. Det er litt rotete akkurat nå. Der hvor jeg før hadde 4 x 10 på alle øvelser, er det nå litt ulikt antall repetisjoner på forskjellige øvelser, fordi noen av musklene mine er litt svakere enn andre. Det begynner å merkes på 17,5 kg.

Her er hvordan dagens styrketrening så ut, alt på 17,5 kg:
Markløft: 4 x 10
Skulderpress: 4 x 8
Knebøy: 4 x 10
Biceps curl: 4 x 7
Benkpress: 4 x 10
(Pluss triceps med manual på 8 kg)

Nå som jeg skriver det og ser det foran meg, ser jeg at det egentlig ikke er så rotete som det føltes. Det er jo bare skulderpress og biceps jeg må presse litt mer på, ellers er jeg jo oppe på 10 repetisjoner allerede. Jøss. Ikke verst.

Det blir spennende å se om jeg klarer å øke en av dem (eller begge) neste uke.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening