To ukers pause

Som forventet har det nå gått en stund uten tid til trening. Nå skulle jeg til å skrive noen misbilligende, kritiske ord til meg selv om hvor udugelig jeg har vært, men det er strengt tatt ikke sant. Jeg har brukt denne tiden på intensivt skolearbeid, i tillegg til å ha tatt en del ekstravakter på jobben (mye sykdom + halv skatt på neste månedslønn = vanskelig å si nei til sjefen). Denne uken var faktisk fredag min eneste fridag. (Den ble tilbragt på skolen.) Samtidig har jeg hatt prosjektpresentasjon og deadline for prosjektrapport. Neste uke har jeg skriftlig eksamen på tirsdag og muntlig eksamen på fredag. TLDR; Jeg dør.

Derfor var det skjønt å skvise inn litt trening etter jobb i dag. Egentlig burde jeg vel dratt rett til skolen eller hjem for å pugge til eksamen, men mitt mentale overskudd er totalt fraværende akkurat nå. Jeg er psykisk utslitt etter mange hektiske arbeidsdager og så mye press på skolen, og trenger noen timer hvor jeg tar litt vare på meg selv.

Ettersom det er lørdag gikk det ingen gruppetimer etter at jeg var ferdig på jobb, så jeg trente for meg selv i dag. Tok tak i vektstanga og kjørte øvelser for de fleste større muskelgrupper. Markløft. knebøy, benkpress, skulderpress, biceps og triceps. Jeg har begynt å like denne rutinen, ikke minst fordi jeg kan gjøre nesten alt med én vektstang på ett sted, så det går relativt kjapt å komme gjennom. Det føles også som litt mindre tiltak enn det å forflytte meg mellom forskjellige vektstasjoner og apparater som er plassert rundt omkring.

I starten av måneden tok jeg kun en vektstang på 10 kg, for å begynne forsiktig. I dag valgte jeg å kjøre fjerde og siste runde med 12,5 kg, for etter et par ukers fravær syntes jeg at jeg burde kompensere litt. Det gikk heldigvis overraskende fint, så neste gang tenker jeg at jeg gjør alle fire rundene med 12,5 kg. Det er jo ikke akkurat en imponerende tyngde, men det er trening, og det er fremgang.

Belønningen? Risengrynsgrøt til middag, en liten pose ostepop og en Lion-sjokolade (på tilbud til 10 kr klarte jeg ikke la den være. Dessuten er det lørdag. Ti stille, Diabetes, ingen spurte deg). Og en halvliter Sprite Zero. Om ikke annet skal jeg i det minste klare å unngå brus med sukker.

God helg!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.