Eksamensstress

Siste innspurt nå. Dette er siste uke hvor jeg jobber meg ihjel med både studier og jobb. Siste eksamen (muntlig - grøss) er på fredag, og så kan hele desember vies til jobb, trening, julekos og et par turer til København. Jeg gleder meg.

Men først må jeg altså overleve denne uken, og selv om jeg i utgangspunktet burde bruke hvert ledige minutt på å lese til eksamen, har jeg ikke den slags utholdenhet. Jeg blir gal etter hvert. Derfor er det faktisk veldig fint å kunne ha trening som en gyldig unnskyldning til å avslutte etter x antall timer på studierommet.

I dag jobbet jeg med pensum i ca fire timer, og følte meg rimelig sliten mot slutten av den økten. Jeg hadde booket en dansetime kl 18, og kunne derfor forlate skolen en halvtime før med litt halvgod samvittighet. Jeg droppet lesing for å gjøre noe annet som er omtrent like viktig. Det må jo være greit.

Dansetimen var en blanding av ulike dansetyper, alt fra zumba og salsa til disco og house. Slitsomt og krevende, men gøy. Sånn som trening pleier å være, altså. Jeg har forøvrig en skamfull hemmelighet i forbindelse med en del treningsøkter; jeg har en tendens til å slippe ut litt luft når jeg anstrenger meg, og det er alltid like flaut når jeg kjenner dunsten av mitt eget skaperverk spre seg i salen. Men i dag fikk jeg gleden av å kjenne lukten av noen andres skaperverk i stedet for mitt eget, og det gjorde meg bemerkelsesverdig glad. Det er ikke bare meg! Det finnes andre som promper på trening. Andre jenter! Hurra! Komfortsone +1.

Så det var dagen min. En time med dansing og en lykkelig promp. Jeg belønnet meg selv med mac & cheese til middag da jeg kom hjem. Ikke verdens sunneste rett, men tilgjengeld klarte jeg å holde hele dagen kjøttfri, så det kompenserer kanskje litt? Jeg vet jo at jeg spiser for mye kjøtt, spesielt prosessert kjøtt, og prøver å redusere litt der. Jeg burde klare i alle fall to kjøttfrie dager i uken, og så kanskje putte inn litt mer grønnsaker i stedet. Man kan jo håpe.

Desember lurer like rundt hjørnet, og jeg er tålelig fornøyd med novembers treningsinnsats. Et snitt på to økter i uka er ikke kjempeimponerende, men jeg tror det er bedre enn november i fjor. Og jeg tror jeg gradvis begynner å få litt mer stabilitet i treningen. Jeg dristet meg på vekta i morges, og har faktisk gått litt ned. Så hurra for det! Regner med det endrer seg i løpet av desember, da. :-P

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.