Improtrening

Fordeler med å være ferdig på jobb kl 15: Mye av dagen står fremdeles igjen til å gjøre ting, som for eksempel trening.
Ulemper med å være ferdig på jobb kl 15: Gruppetimene begynner stort sett ikke før tidligst kl 16, i alle fall nå om sommeren, og ikke alle gruppetimene er aktuelle for meg.

Når utvalget dermed blir magert, må jeg improvisere litt, og belage meg på å finne på noe ugagn på egenhånd. I dag ble en sånn dag.

Jeg vandret inn på Elixia Colosseum helt uten en plan, annet enn "jeg må trene." Derfra tok jeg det gradvis, og kjente litt på hva jeg følte meg motivert for. Til syvende og sist gjennomførte jeg noe sånt som dette:
- 15 minutter på en såkalt "recumbant" sykkel (jeg aner ikke hva den heter på norsk).
- 15 minutter med intervalljogging på tredemølla (AKA mitt livs mareritt).
- 15 minutter på elipsemaskinen (en god klassiker for meg).
- Noen styrkeøvelser på ymse apparater for rygg, skuldre, bryst, armer og lår.

Totalt ble dette nesten halvannen time med diverse treningsaktivitet, og en solid dose med god samvittighet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.