Tilbake til styrketrening

Jeg imponerte meg selv ved å gidde å dra på styrketrening i dag. Det så usikkert ut en stund, men kl 17 samlet jeg akkurat nok viljestyrke til å komme meg ut døren.

Jeg fulgte det samme styrkeprogrammet som jeg har gjort så langt i år, men uten å øke noe denne gangen. Det var jo første gang på noen uker, jeg var fornøyd bare jeg klarte å holde meg til samme tyngde på vektene som jeg gjorde sist.

Det gikk nesten. Med unntak av pulldown, hvor jeg måtte gå fra 26/33/33 kg til 26/26/33 kg, klarte jeg faktisk å gjennomføre alt annet på samme tyngde som før. Jeg klarte til og med å holde ut i planke i 60/50/50 sekunder, slik som sist - men det var såvidt.

Kanskje er det noe sannhet i det en instruktør sa til meg for noen år siden: Kondisjonen forsvinner etter bare et par uker, men styrken holder seg litt lenger. Flaks.

Nå begynner altså fire nattevakter, noe som betyr fire dager uten trening. Kanskje jeg tar en rolig spasertur rundt Sognsvann (ca 3,5 km) på søndag, eller hvis jeg mot formodning føler meg ukarakteristisk energisk og opplagt kanskje til og med litt jogging. Jeg må rett og slett se an hvordan jeg føler meg, og hvor lenge jeg sover. Jeg forventer ingenting, og tar all eventuell aktivitet som en bonus.

God helg!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening