It's raining pain

Den løpingen jeg så optimistisk hadde håpet på for søndag skjedde ikke. Selvfølgelig gjorde den ikke det. Jeg hadde jo så vondt i overkroppen etter mine første benkpress på flerfoldige uker, at jeg knapt klarte å rulle meg fra senga til sofaen. For ikke å snakke om de timene med dansing som ble utført sent lørdag kveld, i forbindelse med en bursdagsfeiring. Jeg skylder på den dansingen for at jeg også hadde vondt i ryggmusklene i går. Ikke at jeg helt kan huske hva slags dansing jeg brukte ryggen så mye til, men det var kanskje den samme som ga meg et lite sår på oversiden av foten. Kanskje.

I dag følte jeg meg imidlertid bedre, og det er godt å kjenne at stølheten slipper litt lettere nå enn den gjorde for et par uker siden. Jeg kom meg derfor til spinning, etter at jeg hadde innsett at mandag er dagen hvor han veldig energiske instruktøren har time. Dessuten er det vel også et par uker siden sist jeg var på spinning, så jeg syntes det var på tide. Løpingen kan vente. Jeg liker jo ikke løping engang.

Så jeg svettet meg gjennom en time på et sykkelsete i ettermiddag, og var kanskje verdens mest slitne person etterpå. Men jeg var sliten på en god måte - en sånn måte som gjør at man virkelig gleder seg til å komme hjem og spise middag. Jeg har ikke hatt så mye matlyst i det siste, så det var godt å kjenne at jeg endelig hadde lyst til å lage mat igjen. (En skulle kanskje tro at dårlig matlyst betyr vektnedgang, noe som hadde vært utelukkende positivt for meg. Men nei. Dårlig matlyst her i gården betyr bare at jeg slukker sulten på enklest mulige måte: Snop. Stappteit strategi, jeg vet, men det blir lett sånn når jeg ikke orker å engang skru på en stekeovn.)

Det kanskje beste med i dag er likevel at jeg har spist en Snickers. Kun en Snickers. Det er det eneste jeg har dyttet innpå som jeg ikke burde. Ellers har det kun vært frokost og middag. Det er kanskje lit sørgelig at det gjør meg så vanvittig stolt å "bare" ha spist en sjokolade i dag, men sånn er det. Små skritt er også skritt.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening