Bonustrening

Som nevnt tidligere hadde jeg planlagt en dansetime i dag. Det skulle være dagens trim, men så snublet jeg over noe på nettet. Jeg oppdaget at det skulle arrangeres yoga i Frognerparken, og at dette bare kostet femti kroner å være med på. Jeg syntes kombinasjonen yoga, gress og solskinn fristet veldig, og bestemte meg for å løpe avgårde. Tidspunktet kolliderte jo ikke med den planlagte dansingen, som skulle være senere, så hvorfor ikke.

Smånervøs og gira møtte jeg opp til avtalt sted i parken, og ventet meg kanskje en fire-fem personer, som alle sikkert kjente hverandre fra før og kom til å stirre masse på hun rare nye damen med den bustete hestehalen. Det var litt flere enn det. Yoga er tydeligvis ganske populært. Til sammen må vi vel ha vært nærmere 40 personer, og vi klarte å okkupere en halv, ganske stor plen inne i parken. Noen rullet ut yogamattene sine, mens vi mindre rutinerte brettet ut håndklær. (Jeg bestemte meg da for at jeg trenger en yogamatte.) Deretter begynte den herligste timen jeg har hatt på lenge. Herregud så digg det var. Det var ganske enkel yoga, med mye avspenning og strekking i langsomme bevegelser. Ikke så mye av de tunge, dynamiske bevegelsene som typisk kommer på treningsyogaen. Misforstå meg rett, jeg liker treningsyogaen også, men dette var herlig på en annen måte. Det som kanskje var aller best var likevel å kunne gjøre det utendørs, i en fin park med fint sommervær. Det var nesten litt magisk. Jeg betalte gladelig de femti kronene etter at timen var over (selv om jeg lett kunne latt være, for instruktøren hadde bare satt fram en boks som folk kunne gå og putte penger oppi når de gikk, og ingen fulgte med, og alt var bare så vidunderlig avslappet). På vei gjennom parken til trikken smilte jeg konstant, uten noen spesiell grunn. Jeg bare følte meg veldig bra.

Jeg tok trikken direkte til Elixia, for den dansetimen jeg hadde planlagt. Den opprinnelige planen var strengt tatt å stikke hjemom først for å hente litt andre klær, og badedrakt slik at jeg kunne sette meg i badstua etterpå, men jeg planla tiden litt feil. Ingen krise, man kan fint danse i pysjbukse, og det kommer flere sjanser for badstuen.

Dansetimen var også veldig deilig. Instruktøren var livlig og motiverende, og guidet oss gjennom ulike dansetyper med variert musikk. Det var til og med et par elementer fra ballett. (Hvilket minner meg på at jeg savner ballettimene på Ullevål og håper de kommer tilbake snart.) Etterpå følte jeg meg, om mulig, enda bedre enn jeg hadde gjort da jeg kom inn. To treningsøkter på én dag! Ikke verst. Nå føler jeg at jeg kan unne meg en hviledag på søndag uten alt for dårlig samvittighet. Men først skal jeg gjennom en boksetime og en spinningtime. Kom igjen, Mester Aristo og Jan Tore - bring it on!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.