Jakten på magemuskler

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg i går, i forbindelse med mitt spabesøk på Elixia Ringnes Park, at de på samme sted skulle ha en time i dag som het Belly Dance. Interessant. Takket være et utdrikningslag tidligere i sommer (ikke mitt eget), fikk jeg da prøvd en time med magedans, og syntes egentlig det var ganske morsomt. Festlig musikk, glad stemning og kreative bevegelser (for meg). Da jeg så en slik time dukke opp på treningssenteret, måtte jeg derfor selvfølgelig slå til.

I morges hadde jeg demed klokka på ringing slik at jeg skulle komme meg opp tidsnok til min første Elixia-time med magedans. Den begynte ikke før 11:45, men jeg er et murmeldyr, så den alarmen var essensiell. Jeg var trøtt som en grevling da jeg slepte meg ut av senga ca halv elleve, men det var verdt det - timen var nemlig kjempekul.

Jeg ble ikke nevneverdig sliten av den; verken kortpustet eller rød i trynet, og jeg hadde ikke vondt i noen muskler da den var over. Men all trening behøver slettes ikke være hardtrening, særlig ikke når jeg er så flink og trener så mange ganger i uka, og noen ganger er det motiverende å bare gjøre noe som er morsomt og så være fornøyd med det. Dessuten mente instruktøren at vi ville kjenne det i sidemusklene i morgen, så jeg krysser fingrene for at det skjer, ellers gjorde jeg det vel ikke helt riktig.

Det kan godt tenkes at jeg ikke gjorde det helt riktig, altså. Det finnes noen pussige bevegelser i magedans, og opptil flere ganger følte jeg at jeg ikke ante hva jeg holdt på med men bare prøvde å herme etter instruktøren etter beste evne. Litt trening må sikkert til, og jeg tenker meg på neste time igjen, som er om en uke.

(Jeg slo også til med et lite timinutt på tredemølla helt til slutt, bare for å utfordre kondisjonen, få opp pulsen og se hvor lenge jeg kunne holde ut på moderat joggetempo uten pause. Pausen kom etter litt over seks minutter, og det er helt greit til meg å være.)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening