Dag 8, uke 2

Full av ytterligere motivasjon kjører jeg på med uke 2 av mitt sinnssyke treningsopplegg, og jeg fant veien til Elixia nok en gang. Dagens gruppetime var pilates, og denne gangen var det magemusklene som fikk ta mesteparten av støyten. Jeg dro dit tidlig i formiddag, og har følt meg besynderlig lite stiv og støl resten av dagen, men det spørs om jeg ikke får litt mer vondt i morgen i stedet.

Pilates er jo som kjent bra for både muskler og holdning, og et viktig grep med denne treningsformen er pusteteknikker. Vi ble advart om at det ikke var uvanlig å føle seg kvalm etterpå dersom det var første gang, og selv om jeg har gjort både pilates og yoga tidligere er det ganske lenge siden sist, så kvalm ble jeg. Det var likevel ikke så ille å bære når jeg visste at det var fordi jeg hadde gjort noe riktig. Hurra hurra. Kvalmen ga seg forøvrig etter et par timer.

Jeg har begynt å prøve å snike meg på vekta. Det jeg ser er litt oppløftende. Jeg har faktisk gått bittelitt ned, noe som ikke er verst med tanke på at kostholdet mitt fremdeles lever sitt eget særdeles usunne liv. Kostholdet skal jeg først begynne å bryne meg på når jeg har kommet inn i gode treningsrutiner, så inntil videre får jeg bare være fornøyd med at jeg ikke lenger går OPP i vekt. Bare det i seg selv er jo revolusjonerende.

Kommentarer

  1. For en fabelaktig helgeinnsats! Du får virkelig prøvd ut de forskjellige timene på elixia også!

    Heia i uka som kommer! (også må det jo være lov å ta en hviledag og så starte på igjen og når du har hvert så flink syns jeg). :)

    SvarSlett
  2. Ingen hviledager før februar. ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50