Jeg løp hjem fra jobb

 Det var ikke egentlig en treningsdag i dag. Den løse rutinen Grevling og jeg holder oss til, antyder tirsdag, torsdag, lørdag og søndag som treningsdager. Mandag, onsdag og fredag tar vi det mer med ro. Det er også disse dagene vi prøver å planlegge litt sunnere og lettere middager, slik som supper, grønnsaker, fisk eller kyllingfilet, ingenting med smakfulle sauser, masse ost eller pasta. 

Imidlertid var det fremdeles kakerester igjen på jobb, etter mandagens feiring av en kollegas 60-årsdag, og jeg var uten viljestyrke for tredje dag på rad. Et lite stykke her, et lite stykke der ... Og verdens dårligste samvittighet. Det var så mye sukker i den sjokoladekaka at jeg nærmest kunne føle kroppen min varsle om diabetessjokk. Selv om dagens planlagte middag var betasuppe med et par magre kjøttpølser, følte jeg ikke at en relativt lett middag var nok til å kompensere for kakespisingen. Jeg måtte få inn noe ekstra aktivitet.

Det å løpe hjem slår jo dessuten flere fluer i én smekk. Jeg kommer i bedre form. Jeg kompenserer litt for utskeielser. Jeg får masse frisk luft. Jeg slipper å skvise meg inn på en stappfull t-bane i ettermiddagsrushet hvor kanskje 1/20 bruker munnbind. Det å reise til og fra jobb hver dag er blitt et stresselement jeg gjerne skulle vært foruten i disse pandemitider, og dersom været tillater det er det ikke utenkelig at jeg kommer til å gjøre dette oftere.

Løpeturen hjem tok meg forøvrig 55 minutter, inkludert at de siste fem minuttene var gange for å kjøle ned litt før jeg nådde døren. Jeg løp 10 intervaller, som hver bestod av 4 minutter løping og 1 minutt gange. Distansen er 7 km - langt nok til å få en dugelig treningsøkt, men ikke uoverkommelig. Det kan jeg like. 

Kommentarer

  1. Hei Vero!

    Ble skikkelig glad da jeg kom inn her og du hadde oppdatert bloggen. Har så respekt for det arbeidet du legger ned, du gir deg jo aldri, husk på å klapp deg selv på skulderen. Stå på, du motiverer meg til å trene. :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg