Uke 49 med en slitsom yogastyrketime

I dag er det torsdag, så da var det duket for nok en time med "Yoga for athletes." (Jeg ler fremdeles hver gang jeg melder meg på og drar til den timen, for jeg er på ingen måte en atlet og føler ikke at jeg har noen som helst rett til å være der. Det er litt som om jeg skulle dratt på et foredrag som het "Advanced algebra for math scientists" når jeg knapt nok overlevde B-matte på videregående.)

Det har vært greit den siste måneden der, da programmet har vært overkommelig og jeg gradvis har blitt mer komfortabel og vant til øvelsene og stillingene.

I dag, derimot, bød timen på en vri: Instruktøren ville jazze opp ting litt, og valgte derfor å bruke et gammelt program (som var nytt for meg, siden jeg første begynte å dra på den timen for en måneds tid siden). Det gamle programmet hadde mer styrkepregede øvelser, og plutselig var det minst halvparten av øvelsene jeg ikke hadde mulighet til å gjennomføre.

Halvparten av timen gjorde jeg derfor bare min egen greie, etter at jeg hadde gjort et halvhjertet og mislykket forsøkt på å etterligne galskapen instruktøren holdt på med. Når man snakker om ting som å mer eller mindre stå på hendene, eller løfte opp kroppen fra gulvet på framsiden av føttene, så sier det seg selv at dette fungerer dårlig for noen i en tyngre vektklasse som ikke har gjort dette mange ganger før. Så det var ikke den mest positive opplevelsen, og jeg bare gledet meg til timen skulle være over.

Den gode nyheten er at timen gikk over til slutt, og at instruktøren informerte om at det ville bli et nytt program fra neste år. Dette var siste torsdagstime for i år, og ved neste oppstart blir det altså noe nytt igjen. Forhåpentligvis blir det noe som ikke er fullt så styrkepreget, slik at vi som ikke er så sterke også har mulighet til å henge med.

En annen gladnyhet for i dag var at jeg endelig, for første gang på noen uker, klarte å nå 10k skritt igjen. Så hurra for det, i alle fall!

På kostholdsfronten kan jeg skryte på meg at jeg ikke har spist kjøtt i dag. Ikke at jeg satser på å bli vegetarianer eller noe, men jeg anerkjenner at jeg spiser for mye kjøtt (spesielt rødt kjøtt), og at dette er noe jeg burde prøve å begrense. Så hurra for min kjøttfrie torsdag. Én gang i uka er bedre enn ingen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening