Uke 47 med PT

Det er utfordrende å ha personlig trener, ingen tvil om det. I dag jobbet vi videre med store muskelgrupper, og jeg kryper stadig oppover på vektloddene. Heldigvis, for det betyr at jeg blir sterkere igjen, men også dessverre, for det er så himla tungt og slitsomt. Jeg tviler på at jeg hadde orket det hvis jeg hadde stått der alene - da hadde jeg muligens sagt meg fornøyd med 30 kg 3x10 ganger, så hjem til sofaen.

I stedet ble det både flere og tyngre repetisjoner, samtidig som vi også jobbet litt med skuldrene og øvre rygg. Selv om jeg ikke lenger har så veldig vondt i skuldre og nakke, er jeg fremdeles latterlig stiv og anspent der. PT-Ellen forsøkte å løse det opp med litt massasje, og det gjorde så vondt at jeg sluttet å puste og nesten begynte å grine. Kanskje jeg burde vurdere å prøve en massasjeterapeut.

Mot slutten av timen fikk vi også inn litt kondisjon i form av roing på romaskin, og det var pokker så slitsomt. Innimellom settene med roingen ble det også sett med planken, pushups og utfall, og med ett var det endelig velfortjent helg. En god treningsøkt på en fredag er skikkelig tilfredsstillende, og kanskje den beste måten å starte helga på for min del. Da får jeg ikke fullt så dårlig samvittighet når jeg kommer hjem og koser meg med taco eller lasagne til middag. :-P

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50