Uke 46 ble avsluttet med yoga

Dette har jaggu vært yogauka si. Tirsdag, torsdag OG søndag? Nå MÅ jeg vel bli sprek og fleksibel og sterk snart?

Vel, kanskje ikke med dagens time. Dagens time, Yin yoga, er ikke en sånn time hvor man trener hardt og tungt. Man får ikke opp pulsen, og man holder ikke en tung stilling i lang tid slik at musklene faktisk får kjørt seg. Yin yoga er koseyoga. Avslappende yoga. Favorittyogaen min.

Den foregår hovedsaklig sittende eller liggende, og fokuserer på å strekke ut og tøye bindevevet. Så joda, litt mer fleksibel blir jeg kanskje av den. I alle fall blir jeg mye mer avslappet, og det er skikkelig digg.

Denne timen er rett og slett ren velvære, og hvis noen vurderer å prøve yoga men er litt redd fordi det skal bli for vanskelig/komplisert/tungt, så er dette timen å starte med. Anbefales. En deilig slutt på uken, som booster meg opp for en ny uke med jobbstress og forhåpentligvis noen treningsøkter.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.