Uke 27 med mange aktiviteter

I dag har jeg vært trippelaktiv. Kvadruppelaktiv hvis jeg regner med mine 10k skritt. Etter en langsom og doven morgen og formiddag klarte jeg å komme meg ut i finværet og til Elixia. Jeg hadde booket time til yin yoga, men kom en time tidligere for å trene litt kondisjon først og roe ned i forkant av timen. 

Aktivitet 1: 
Intervalltrening på tredemøllen. 30 minutter. Tilfeldighetene ville ha det til at på akkurat den tredemøllen jeg gikk bort til, lå det en lapp. På lappen var det skrevet ned et enkelt og kort intervallprogram. I mangel av en bedre plan selv, bestemte jeg meg for å bare følge det som var skrevet på lappen. Dette var jo åpenbart et tegn fra kosmos. :-P Dermed ble det 10 minutter rask gange i oppvarming, etterfulgt av fire intervaller med 1 minutt løping og 2 minutter rask gange. Det var lappen, men det tok bare 22 minutter, så jeg la til to ekstra intervaller. Jeg kom opp i makspuls, for å si det sånn, og svetten rant. 

Aktivitet 2:
Yin yoga. 60 minutter. Med sommervikar, i stedet for min faste instruktør. Sommervikaren kjørte en litt mer dynamisk time, som gjorde at denne timen føltes litt mer som faktisk trening og litt mindre som ren avslapning og uttøying. Det var verken bedre eller verre, bare annerledes. Ikke helt det jeg hadde forventet, men jeg brant nok noen ekstra kalorier og det er aldri galt. 

Aktivitet 3: 
Etter løping og yoga rettet jeg snuten mot mitt faste habitat Sognsvann. Jeg hadde gledet meg til en badetur hele dagen, og selv om jeg vaklet litt etter treningen (jeg var sulten og sliten og en del av meg ville bare rett hjem til sval kjellerstue og sofa) kom jeg meg dit som planlagt. Der plasket jeg uti relativt umiddelbart og svømte i en halvtime før jeg krabbet meg i land, tørket og skiftet raskt, og begynte på den etterlengtede hjemturen. Ikke at det ikke var kjempedeilig å bade, for det var det, men jeg var blitt ganske sulten innen da. 

Ettersom jeg har vært så aktiv i dag, unnet jeg meg en hvitløksbaguette til gryteretten som var kveldens middag. Det er sjokkerende hvor mange kalorier en sånn baguette har, og når jeg tenker på hvordan jeg gjerne hadde flere slike som tilbehør i løpet av en uke før (i tillegg til nesten daglige porsjoner av sjokolade og ymse annet snop) er det jaggu ikke rart at jeg har gått opp så mye som jeg har gjort de siste årene. Min kontinuerlige scanning av mat i MyFitnessPal har gjort meg smertelig bevisst på hvor mange kalorier som lurer i "bare en liten belønning" her og "bare en liten bit" der. Bevisstgjøring suger, men det hjelper. Vekta går tross alt nedover, og jeg merker forskjellen på hvor fort det går mellom de ukene hvor jeg er streng med meg selv og de ukene hvor jeg gjerne unner meg selv "noe ekstra." Jeg har nok unnet meg noe ekstra litt for ofte det siste, for vekta har stort sett stått stille, men neste uke skal jeg stramme inn igjen og håpe på bedre resultater. Jeg ligger nemlig og vipper akkurat over grensa til et 10-tall, og det ville være fantastisk å komme under det 10-tallet. Hvert 10-tall er liksom en milepæl, og jeg får nesten blodsmak i munnen når jeg er så nære. Blir uke 28 uken jeg når milepælen? Følg med! Jeg sitrer av spenning.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening