Uke 3 går svømmende

Som en del av min 2018-plan om å svømme to ganger i måneden, ble dette svømmetur nummer to. Sist gang var jeg på Tøyen-badet, og selv om det var ganske kjekt med et 50 m langt basseng, var det også litt for folksomt for min smak.

Denne gangen prøvde jeg derfor et annet basseng, på Romsås. Alt i alt trives jeg nok bedre der. Bassenget er kun 25 m langt, og halvparten så bredt, men til gjengjeld var det på det meste 10 personer oppi der (inkludert meg selv). I tillegg har det store vinduer ved den ene enden av bassenget, og mens det ennå var lyst ute kunne jeg kikke ut på et vakkert og hvitt snølandskap. Det var rolig og avslappende, samtidig som jeg fikk en god, belastningsfri treningsøkt.

I løpet av en time hadde jeg svømt halvannen kilometer, og jeg unnet meg et ekstra kvarter til slutt bare for å plaske og flyte litt rundt og slappe av. Temperaturen i bassenget var nemlig også ganske perfekt. Jeg regner med jeg drar tilbake dit om et par uker. Det var ganske okay.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50