Uke 3 avsluttes med stil

Jeg avsluttet like gjerne denne uken med to treningstimer. Delvis fordi jeg, til tross for gåturen, hadde litt dårlig samvittighet for i går, men også delvis fordi jeg ikke klarte å velge mellom to ting.

Søndagsyoga stod nemlig høyt prioritert som noe jeg gjerne ville gjøre. Samtidig har jeg ikke gjort styrkerutinen min siden lørdag forrige uke, og syntes jeg burde prioritere den også. Dermed tok jeg begge deler. Yin yoga er tross alt mer avslappende enn noe annet, så jeg tenkte det burde nok gå fint.

Og det gjorde det. Jeg kom fram til Elixia en time før yogaen skulle begynne. Varmet opp med 10 minutter på ellipsemaskinen som vanlig, og gikk så i gang med rutinen min. Fremdeles vektstang på 12,5 kg, som jeg vurderer å kanskje øke til 15 kg neste måned. Vi får se. Markløft, skulderpress, knebøy, biceps curl og benkpress. Og triceps med manual på 7 kg. 10 repetisjoner, 4 sett. Jeg overlevde denne runden også.

Vi hadde vikar på Yin yoga i dag, så timen ble litt annerledes enn det jeg har blitt vant til med Nina. Ikke dårligere, ikke bedre, bare litt annerledes. Fremdeles bra, absolutt. Den største forskjellen var kanskje at vikaren brukte beroligende musikk, og det kunne jeg godt like.

Dette føltes som en sterk og bra avslutning på uka, og jeg er generelt fornøyd med innsatsen de siste syv dagene. Det er påfallende hvor mye lettere det er å få litt rutine i treningen når jeg ikke har kveldsvakter på jobb (denne uken har jeg kun hatt dagvakter). Skulle ønske hver uke var sånn.

Neste uke venter et par kveldsvakter igjen, i tillegg til at jeg får besøk fra Danmark i helgen, så det blir neppe like mye aktivitet da som det har vært nå. Jeg får bare gjøre så godt jeg kan, når jeg kan.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.