Prioriteringer

Noen ganger innebærer trening å dra meg ut av sofaen og bekjempe min egen latskap. Andre ganger innebærer det prioriteringer.

Jeg er økonomiansvarlig i en studentforening på skolen min, og i ettermiddag skulle vi arrangere filmkveld for studentene. Jeg prøver å være mer sosial med medstudenter enn jeg har pleid å være tidligere, men det er vanskelig, og derfor er slike små arrangement som det i dag egentlig ganske bra for meg. MEN - det kolliderte med spinningtimen.

Det har ikke vært noe spinning siden fredag forrige uke, altså for seks dager siden. Det vil sannsynligvis ikke bli noe i morgen eller lørdag heller, fordi jeg trolig vil være på tur til København med båten. Søndag er tiltenkt neste styrkeøkt. Så i dag ble stående igjen som eneste mulighet denne uken. Det ble et hardt valg.

Til syvende og sist endte jeg opp med å velge spinning. Det var flere faktorer som ledet meg dit, men den viktigste var nok helsen. En time med kondisjonstrening trumfet det å sitte og se på film og spise potetgull og popcorn i to timer. Mer aktivitet og færre kalorier > Mindre aktivitet og flere kalorier. Det er kanskje en litt kjedelig måte å tenke på, men jeg føler det er nødvendig. Og jeg overlever uten en filmkveld på skolen, men jeg vet ikke om rumpa ville overlevd en spinningtime neste uke hvis jeg ikke hadde kommet meg på denne nå i dag. Den er jo så sart og skjør, stakkar.

Ble det en bra spinningtime? Absolutt. Jeg kjenner at beina er slitne nå. Og jeg svettet til og med, små fuktige perler fra både pannen og armene. Wow.

Nå sitter jeg igjen med en god følelse, og synes absolutt at jeg valgte riktig. Ikke minst kan jeg nå sitte komfortabelt og avslappet i sofakroken resten av kvelden og spille Mass Effect, med god samvittighet. Det ville jeg nok kanskje ikke hatt hvis jeg hadde kommet rett fra filmkveld og masse potetgullknasking.

Jeg husker en periode for 4-5 år siden hvor jeg var utrolig flink til å prioritere trening på jevnlig basis. Jeg håper dette er et tegn på at jeg kanskje er på vei dit igjen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.