Yogaglede

Nå nettopp, da jeg bladde gjennom tidligere innlegg, innså jeg at det er en drøy måned siden sist jeg var på yoga. Det er lenge, det. Da var det sannelig på tide at jeg kom meg avgårde i dag, og fy søren så glad jeg er for at jeg gjorde det!

På grunn av sommerferie hadde vi en gjesteinstruktør i dag. Hun het Siw A, og jobber egentlig på et annet senter, men jeg håper hun gjester oss på Colosseum litt oftere, for hun var skikkelig, skikkelig bra. Kanskje min mening ble noe farget av at hun komplimenterte fleksibiliteten min etter at timen var ferdig (det er alltid stor stas når man får personlig skryt av instruktøren), men selve timen i seg selv trivdes jeg også veldig godt med. Hun introduserte et par øvelser som jeg aldri har vært borti før, og de falt i god smak. På den ene av dem fikk jeg en så god strekk i korsryggen at jeg nesten begynte å gråte. Fantastisk!


Jeg forlot salen fullstendig avslappet og unormalt stolt over egen innsats og evne. Mestringsfølelse, sier du? I bøtter og spann. Særlig med tanke på at det er over en måned siden min forrige yogatime, kan jeg ikke si annet enn at jeg er svært fornøyd, og må vel nesten konkludere med at instruktøren har rett; jeg ER ganske fleksibel, i alle fall i underkroppen (armene og skuldrene er det litt verre med). Nedenfor kommer noen skrytebilder av posisjoner jeg klarer forholdsvis lett, sånn at mine trofaste fans kan få et innblikk i hvordan all denne galskapen faktisk ser ut: 


Kjempelett!
Ny for dagen. Overraskende lett! 


Også ny for dagen. Litt tung, men det gikk. 

Lett nå; litt vrien for noen måneder siden. 

Utfordring: Prøv hjemme og se om du klarer disse. Hvis du ikke klarer dem, bli med meg på en yogatime en gang, for da har du helt sikkert godt av det. ;)

Kommentarer

  1. Puh. Dagens treningsøkt den utfordringen.
    Stilling 1: grei. Deilig strekk (har ikke tøyd på sikkert ett år...)
    Stilling 2: går, men sliter hardt med å holde ryggen rett, det er visst ikke noe særlig kjernemuskler igjen her i gården.
    Stilling 3: herre min hatt, skal man stå sånn lenge?! Klarer såvidt å komme meg ned til hælene, men å bli der er umulig
    Stilling 4: klarte det faktisk (overraskende), men samme problem som nr 3, å bli der mer enn et par sekunder er ganske umulig.

    Kan bli med på onsdag eller torsdag jeg hvis du vil ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.