Og power down igjen

Onsdag igjen, altså. Onsdag er fremdeles styrkedag, men for en tid framover kommer onsdag til å bli litt svakere styrkedag. Etter en visitt til fastlegen i dag ble jeg nemlig satt på en 10-dagerskur av Voltaren, og i denne perioden skal jeg liksom prøve å la skulderen (og området rundt, som har blitt smittet av betennelsen) hvile så mye som mulig. Legen ga meg tillatelse til å fortsette å trene, men kun med lette vekter. Økningen på vektstanga jeg så smått har begynt å prøve meg på må derfor ta en liten pause fram til denne kuren er over, og når den er over avhenger av når jeg har råd til å kjøpe tablettene og starte på den. Den tid, den sorg.

Nå svartmaler jeg kanskje en anelse, dog. Det er bare skuldermusklene jeg må kjøre lett på. Andre muskelgrupper, som f.eks. de viktige, store slik som mage og lår, kan jeg tyne så mye jeg bare orker. I dag var jeg faktisk en anelse skjelven da jeg satte meg på trikken på vei hjem fra økten. Jeg er fremdeles ikke sikker på om det er en bra eller dårlig ting, ettersom jeg nesten føler at jeg har blitt svakere siden sist i stedet for sterkere, men jeg kan vel ikke gjøre annet enn å fortsette som før og håpe at det før eller siden gir en positiv effekt. Tålmodighet er en dyd, og jeg er pent nødt til å lære meg den.

Kommentarer

  1. (du vet sikkert dette, sykepleier som du er :)), men du må passe på å generisk bytte på voltaren. Alternativet heter noe med Diclofenac og koster en brøkdel, rundt 70,- for ei eske om jeg ikke husker helt feil.

    Og jeg er overbevist om at det bare er du som er blitt tøffere til å tyne musklene hardere, og ikke at du blir svakere igjen, som gjør at du blir mer sliten :)

    Håper det virker med skuldermedisin!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.